Television Overview

Television in Guinea remains a monopoly of the state broadcaster Radio Television Guineenne (RTG).

 

Television is less popular in Guinea than radio and viewers are mainly concentrated in urban areas.

 

According to Canal France International (CFI), which supplies programming to RTG, there are only 47 TV sets per 1,000 population.

 

Poverty, an unreliable mains power supply and patchy TV reception have contributed to this situation.

 

RTG claims that its free-to-air terrestrial TV signal reaches 40% of the country. It also broadcasts TV by satellite, but few Guineans have a satellite dish.

 

Since Alpha Conde assumed the presidency at the end of 2010, RTG Television has remained a tightly controlled propaganda tool of the government, despite the appointment of new senior management.

 

The TV news is dominated by positive stories about the president and members of his government.

 

The opposition only receives token coverage during the run-up to elections.

 

As a result, RTG Television has very low credibility as a source of news and information.

 

RTG Television has a very low programme production budget. Most of its entertainment shows and documentaries are imports.

 

There are two TV channels, RTG1 and RTG2.